söndag 17 mars 2013

självmord

Är det bara jag som blir sjukt förbannade när folk begår självmord. Misstolka mig inte nu, jag är inte förbannad på dem som begår självmord eller hela händelsen kring det. Utan hur människor reagerar, hur media reagerar.
Jag tar det senaste exemplet när den här 13 åriga tjejen hoppade framför ett tåg för att hon blev mobbad på internet. Det här är inte första gången det händer och inte sista gången heller. Varför väljer de att skriva just om den här tjejen och inte om de andra som dör varje dag på grund av att de inte vill leva längre.
Om jag skulle dö imorgon skulle det inte ändra världen ett skit. Hur deprimerande är inte det?
Det är så synd att man inte går ut mer till allmänheten och informerar om sådant här.
Varför skriver man inte om t.ex Lisa som skar sönder sin vrist på grund av mobbning.
Eller Kalle som hängde sig i sitt egna rum?
Eller Pelle som svalde massa piller?
Vad händer med dem ungdomarna, som dör i tysthet och skam som inte alls får en egen sida i tidningen?

Snälla snälla, ser ni någon som är på väg att hoppa framför ett tåg, stoppa denne istället för att springa iväg.
Snälla snälla, ser ni någon som är på väg att gå sönder, försök laga denne istället för att ignorera.






/Kram Melissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar