tisdag 19 mars 2013

Förlåt för att jag inte skrev igår, min fantasi var verkligen inte på topp.

Om man tänker så som man alltid har tänkt kommer man göra som man alltid har gjort och då kommer det bli som det alltid har varit.

Det är värt att tänka på.
Vi måste ändra vårt tankesätt för att en förändring ska ske i vårt liv.
Hur ändrar man sitt tankesätt? Jag vet inte.
Jag har inte svaret.
Jag önskar innerligt att jag kunde ge er svaret på den frågan men det kan jag inte.
För jag har inte lyckats ändra det än.

Vi ungdomar har lätt att tänka negativt speciellt om man är osäker och inte har så bra självförtroende. Varför får vi ingen hjälp? Varför visar ingen oss hur vi ska tänka för att slippa massa onödigt lidande?
Varför måste vi själva be om hjälpen vi behöver när vi kanske själva inte ens vet vad det är vi behöver hjälp med?
Vi sätter sådan stor press på oss själva när vi redan har massor av press från allt annat och de flesta vet inte ens om det. Hur mycket vi förstör oss själva. Och det är sorgligt.
Hur vi bryter ner oss själva i små bitar omedvetet och sen undrar varför vi inte är hela.



/Kram Melissa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar