onsdag 6 mars 2013

Det är många som känner sig ensamma eller utanför idag. Och det tycker jag är så himla synd. Varför ska vi stöta bort dem som är ensamma ännu mer. Ät lunch med dem, prata med dem, säg hej!
Det kan göra så mycket för en person som känner sig ensam.
Sen vill jag också säga att det är stor skillnad på att KÄNNA sig ensam och att VARA ensam.
Väljer man att vara ensam så kan det vara hur skönt som helst. Sitta och läsa en bok eller lyssna på musik och bara ta det lugnt för sig själv.
Men om man känner sig ensam så kan det vara att man känner att man inte har någon att lita på, att man är utanför eller liknande.

"Det går inte en enda dag utan att jag tänker på dessa saker. De saker som drog mig åt alla håll samtidigt.
Vad har jag gjort? är jag tråkig? Kan inte någon bara berätta för mig.
Hur mycket jag än tänker på det kan jag inte komma fram till någon anledning som skulle få människor att söka sig bort från mig. Jag känner mig så ensam. En känsla som funnits där länge.
Du vet när man själv vet att man inte passar in någonstans. När man hela tiden är den som kommer i andra hand. Man anpassar sig så gott man kan för att folk ska gilla en lite mer.
Varje dag får jag leta efter nya människor att luta mig mot men ingen vill riktigt ha mig där.
Jag önskar att jag hade ett värde för människorna runt mig"


/Kram Melissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar