söndag 3 mars 2013

Första inlägget

Det känns lite fult att jag sätter mig här och skapar en blogg om ett ämne som jag är alldeles för bekant med. Men på ett sätt är det väl bra då jag har mycket kunskap och erfarenhet om det hela.
Jag blir så trött på människors ignorans och fördomar när det gäller psykiska sjukdomar och speciellt bland unga människor. Jag valde att göra den här bloggen som handlar om att må dåligt, vanliga psykiska sjukdomar, hur lätt vi påverkar varandra, självförtroende och självskadebeteenden hos unga människor.
De flesta av er som läser det här vet säkert vem jag är och det är väl både bra och dåligt.

Min tanke är inte alls att sitta är och kritisera människor för saker de gör och säger när jag faktiskt själv har eller är likadan. Min tanke är att informera och berätta saker som kanske kan få er att tänka annorlunda om människor ni känner, har känt eller kommer att lära känna.
Psykologi har alltid varit ett stort intresse hos mig mest för att försöka förstå varför jag själv är så himla annorlunda men egentligen är jag som vilken människa som helst.
Jag vill visa er hur vanligt det är med depressioner hos tonåringar idag, hur många som faktiskt skadar sig själva, hur många som faktiskt mår dåligt och sådär. Och jag hoppas verkligen verkligen att ni fortsätter läsa och såklart får ni ge åsikter och fråga frågor.

Jag ursäktar i förväg för bilder som kan anses 'äckliga', hemska eller jobbiga men jag visar dem endast för att ni ska förstå allvaret i det hela. 
/Kram Melissa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar